Ankomst- och avgångsregistrering för fältpersonal
Ankomst- och avgångregistrering är en tjänst för fältpersonal som arbetar på uppdrag av Svenska kraftnät att själva registrera sin ankomst och avgång digitalt istället för att ringa till Svenska kraftnäts driftcentral.
Ankomst- och avgångsregistreringstjänsten ersätter telefonsamtal som idag genomförs innan besök i eller invid anläggning påbörjas.
Inga driftpåverkande arbeten får anmälas enbart på detta vis.
Övergripande om tjänsten
- Fältpersonal fyller i efterfrågad information via en webbsida.
- Informationen skickas in till Svenska kraftnät och registreras.
- Efter registrering skickas ett SMS tillbaka till fältpersonal som bekräftelse och inpassering får därefter ske.
- Om inget SMS mottas ringer fältpersonalen driftcentralen enligt nuvarande rutin.
Ankomst- och avgångsregistrering via mobil enhet gäller för icke elektriskt arbete enligt EBR (Energibranschens riktlinjer) och ESA (Elsäkerhetsanvisningar).
Få tillgång till tjänsten
Information om hur man får behörighet till tjänsten fås av ombud hos respektive fältpersonals företag.
Frågor och felanmälan
Om du har frågor eller vill anmäla fel i tjänsten kan du skicka in dem via formuläret på denna sida.